Lavazza, founded in Turin in 1895, has been owned by the Lavazza family for four generations. Today the Group is one of the leading players on the global coffee scene, with turnover of over € 2.3 billion and a portfolio of top brands that lead their respective markets, such as Lavazza, Carte Noire, Merrild and Kicking Horse. It is active in all business sectors and has operations in 140 markets, with 9 manufacturing plants in 6 countries and over 4,200 collaborators all over the world. 

The Group’s global presence is the result of over 125 years of growth and the more than 30 billion cups of Lavazza coffee produced every year are a testament to a remarkable success story, with the goal of continuing to offer the best coffee possible, in all forms, by focusing on every aspect of the supply chain, from the selection of the raw material to the product in the cup.

 Lavazza Group has revolutionized coffee culture by investing continuously in research and development: from the intuition that marked the company’s earliest success – the coffee blend – to the development of innovative packaging solutions; from the first espresso sipped in Space to the dozens of industrial patents. 

 The ability to be ahead of the times is also reflected in the focus on sustainability – economic, social and environmental – which has always been a benchmark for guiding corporate strategies. “Awakening a better world every morning” is the corporate purpose of Lavazza Group, with the aim of creating sustainable value for shareholders, collaborators, consumers and the communities in which it operates, combining competitiveness with social and environmental responsibility.

Premi

Brand Name
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Candidati!

Le opportunità e il lavoro in Lavazza

L’azienda in breve

  • 2,3 BN Revenue
  • 70% Out of Italy rate
  • + 4200 Employees
  • 140 Countries
  • 30 BN Cups of coffee

Opportunità

  • Curricular Internship
  • Extra-Curricular Internship
  • Entry-level positions
  • In Store Account

Candidati!

Aree di interesse

Economico – Manageriale
Meccanica – Industriale
Informatica
Matematica – Statistica

“The new humanity”

“A family owned company, over 120 years old
integrated from green coffee roasting to coffee system design
covering all moments of consumption”

“More than Italian”

Posizioni aperte

Brand Ambassador 1895

Lavazza, fondata a Torino nel 1895, è un’azienda italiana produttrice di caffè di proprietà dell’omonima famiglia da quattro generazioni. Fra i principali torrefattori mondiali, il Gruppo è oggi presente in oltre 140 Paesi attraverso consociate e distributori. Lavazza impiega complessivamente più di 4 mila persone, con un fatturato di più di 2.3 miliardi di euro nel 2022.

Per il canale Ho.Re.Ca. stiamo cercando due figure di Brand Ambassador per il progetto di specialty coffee 1895 da inserire all’interno della nostra forza vendita. Il Brand Ambassador ha l’importante compito di essere il punto di contatto tra la strategia aziendale ed il consumatore finale.

Attività:

  • Acquisizione di nuovi clienti identificando i punti vendita in linea con la brand identity 1895
  • Gestione del parco clienti esistente
  • Inserimento ordini e gestione di relative problematiche, rapportandosi con gli enti HQ per garantire il miglior servizio possibile
  • Collaborare con il Marketing Manager per implementare le startegie di marketing all’interno del punto vendita e definire le attività necessarie per incrementare le vendite

Requisiti:

  • Disponibilità territoriale su Triveneto o bassa Toscana/alto Lazio
  • Patente B
  • 1/2 anni di esperienza professionale in ruoli commerciali e/o di organizzazione di eventi
  • Capacità di negazionazione e di problem solving
  • Ottime doti comunicative per relazionarsi in modo empatico con i propri interlocutori
  • Gradita conoscenza del settore dello Specialty Coffee e delle atrezzature da caffè

Job Segment: Brand Ambassador, Food Service, Brand Manager, Branding, Marketing, Hospitality

 

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